IFK:n uusi verkkosivusto siirtyi Nebulan pilveen
Helsingin IFK on tehnyt suomalaisen ICT-palveluntarjoajan Nebulan kanssa kaksivuotisen sopimuksen kaikista joukkueen verkkosivuston palvelinjärjestelmistä. Nebula varmistaa, että sivusto toimii aina moitteettomasti, myös yllättävien kävijäpiikkien aikaan.
IFK uudisti www.hifk.fi-verkkosivuston kauden 2012−2013 alkupuolella. Sivuston haluttiin palvelevan faneja mahdollisimman hyvin, joten sitä suunniteltaessa hyödynnettiin tutkimustiedon lisäksi fanien mielipiteitä.
”Mobiilikäyttö, selkeä ilme tutuilla väreillä sekä helppo räätälöinti ovat kolme selkeää peruskiveä sivustolle. Haluamme varmistaa, että kävijät löytävät olennaisen tiedon kertalaakista ja palvelutaso pysyy hyvänä”, IFK:n myyntipäällikkö Jussi Patjas määritteli.
Fanit etsivät sivustolta ensi sijassa tietoa siitä, mitä joukkueelle kuuluu, miten joukkue on pelannut ja miten jatkossa pelataan. Sivustolta saa tuoreeltaan tiedot pelaajamuutoksista ja muista tärkeistä uutisista. Lisäksi voi luonnollisesti ostaa lippuja peleihin.
”Sivusto on joukkueelle ja faneille elintärkeä kohtaamispaikka jäähallin lisäksi. Sen täytyy toimia varmuudella, joten valitsimme Nebulan pilvipalvelut. Heillä on kokemusta suosittujen sivustojen toimivuuden takaamisesta”, Patjas tietää.
”Olemme Suomen suurin verkkosivustojen ylläpitäjä. Meillä on vahva kokemus tällaisista ajoittain ruuhkaisista palveluista ja niiden suunnittelusta. Kotimaiset palvelinkeskuksemme pystyvät hoitamaan yllättävätkin kävijämäärät”, Nebulan toimitusjohtaja Ville Skogberg sanoo.
Suomessa SM-liigajoukkueet vastaavat itse omien sivustojensa rakenteesta ja käyttökokemuksesta. ”Tavoitteenamme oli tehdä SM-liigan paras sivusto. Pelaajainformaation integraatio liigan tietokannasta on haaste, jonka kanssa vielä painitaan”, Patjas toteaa.