TIEDOTE: Helsingin IFK:lla tappiollinen tilikausi

Oy HIFK-Hockey Ab:n varsinainen yhtiökokous tilikaudelta 1.5.2019–30.4.2020 pidettiin Helsingissä 20.8.2020. Liikevaihto putosi 9,7 miljoonaan euroon (10,7M€ edellisellä tilikaudella). Tilikauden tappio oli -616 t€ (+298 t€ edellisellä tilikaudella). Tappioon vaikuttivat merkittävästi kauden keskeyttäminen ennen tärkeää Playoff-vaihetta sekä sijoitustoiminnan Covid19-pandemiasta johtuneet vielä realisoitumattomat tappiot. Seuran keskiarvo 29:ssä yleisön edessä pelatussa runkosarjan kotiottelussa oli viime kaudella 7228. Covid19-pandemian takia viimeinen runkosarjaottelu pelattiin tyhjille katsomoille.

Yhtiökokous päätti, että tilikaudelta ei jaeta osinkoa. Oy HIFK-Hockey Ab:n taseen loppusumma oli tilinpäätöshetkellä 7,4 miljoonaa euroa ja oma pääoma 5,6 miljoonaa euroa. Yhtiön vakavaraisuus ja rahoitusasema säilyivät vahvana.

Yhtiön hallitukseen valittiin uudelleen Leo-Dan Bensky, Timo Everi, Gustaf Björnberg, Harri Tuohimaa ja Kaj Swanljung. Yhtiökokouksen jälkeen pidetyssä järjestäytymiskokouksessa hallitus valitsi puheenjohtajaksi Timo Everin.

”Koko henkilökunnan, niin pelaajien, valmennuksen ja toimistohenkilökunnan nopea vastaantulo palkoissa auttoi meitä pahimman yli keväällä ja kesällä. Tästä kaikille lämmin kiitos. Valitettavasti tämän kauden näkymä on vielä haasteellisempi. Käytännössä kaikki yleisömääriin liittyvät rajoitukset estävät liigakauden pelaamisen nykyisellä kustannusrakenteella”, kommentoi hallituksen puheenjohtaja Timo Everi.