HIFKPelicans
la 30.03.2024 klo 17:00

TIEDOTE: HIFK aloittaa pudotuspelit kotikaukalossa 19.4.

Liiga-kauden huipentavat playoffs-ottelut pelataan tänä keväänä normaalista poikkeavalla otteluohjelmalla. Playoffsien ensimmäisen kierroksen ottelut käynnistyvät torstaina 15.4.

Playoffsien 1. kierroksella kohtaavat joukkueet runkosarjan sijoilta 7-10. Tämän vaiheen pelijärjestelmää tiivistetään, ja otteluparien jatkaja selviää kahdessa ottelussa CHL:n playoffs-otteluista tutulla järjestelmällä. Kahden ottelun maaliero ratkaisee otteluparin jatkajan.

Kahdeksan parhaan joukkueen välillä pelattavat neljännesfinaaliottelut käynnistyvät maanantaina 19.4. Ne pelataan normaalioloista poiketen paras viidestä –järjestelmällä. Sama pelijärjestelmä on käytössä myös semifinaaleissa ja finaaliotteluissa. Neljännesfinaaleista alkaen sarjojen kaksi ensimmäistä ottelua pelataan peräkkäisinä päivinä kotiedun saavan joukkueen kotikaukalossa.

HIFK:n ottelupäivät puolivälierissä

Ma 19.4. klo 18.30 Nordis
Ti 20.4. klo 18.30 Nordis
To 22.4. klo 18.30 vieras
Pe 23.4. klo 18.30 vieras (tarvittaessa)
Su 25.4. klo 17.00 Nordis (tarvittaessa)

Semifinaali- ja finaaliotteluiden pelaamisesta ns. kuplaolosuhteissa Liigalla oli valmis suunnitelma niin olosuhteiden kuin turvallisuusprotokollankin osalta.

– Keskitetyn kuplan merkittävin tavoite oli, että erittäin tiukoilla turvatoimilla ja päivittäisellä testaamisella saataisiin mahdollisten positiivisten testitulosten ilmetessä vain yksittäiset henkilöt eristettyä. Teimme asiassa hyvää yhteistyötä lääkärien kanssa, mutta lopulta kuitenkin arvioimme, että tämä etu ei keskitetyssä kuplassa ole saavutettavissa. Siksi kevään playoffs-ottelut pelataan normaalisti eri paikkakunnilla entisestään tehostetuin turvatoimin, Liigan toimitusjohtaja Riku Kallioniemi kertoo.

Muutokset playoffs-ohjelmaan ovat mahdollisia. Liigan asettama kilpailukomitea käsittelee tapauskohtaisesti poikkeustilanteet ja tekee lopulliset päätökset ottelusarjan pelaamisen osalta. Ottelusarjojen lyhentäminen on mahdollista, kilpailukomitean harkinnan mukaan.

Pudotuspelien koko otteluohjelman löydät tästä linkistä!