TIEDOTE: Paluu Nordikselle – MTV ja HIFK tuottavat neliosaisen dokumenttisarjan

play

Dokumentin keskiössä on useita HIFK:n pelaajia ja päävalmentaja Ville Peltonen. Sarjassa kerrotaan heidän elämästään, arjestaan ja kaikesta siitä, mitä ei jäällä nähdä.

HIFK ja MTV tuottavat yhteistyössä Snou Creativen kanssa neliosaisen sarjan joukkueen valmistautumisesta liigakauteen 2021–2022. Dokumentin kuvaukset ovat alkaneet keväällä 2021 ja sarja huipentuu syyskuun puolivälissä HIFK:n ensimmäiseen kotiotteluun.

Dokumenttisarjan jaksot esitetään syksyllä MTV:n tv-kanavilla ja C More -suoratoistopalvelussa.

– HIFK:n päivittäiseen elämään liittyy mystiikkaa: ihmisiä ja tarinoita. Me haluamme avata ovemme ja antaa ihmisille mahdollisuuden kurkistaa joukkueen arkeen ja niihin arvoihin, joiden mukaan me elämme ja teemme töitä päivittäin, kertoo HIFK:n päävalmentaja Ville Peltonen.

Paluu Nordikselle käsittelee pelaajien sekä valmennuksen valmistautumista uuteen kauteen. Dokumentissa katsoja pääsee näkemään kulissien takaa, miten seuraikoni Ville Peltosen paluu HIFK:hon liikuttaa koko Peltosten perhettä. Jaksoissa nuoret pelaajat käsittelevät avoimesti ammattilaisuran alkua ja taistelua peliajasta, ja mitä uhrauksia unelmien tavoittelu vaatii koko perheeltä. Kamerat seuraavat myös lapsiperheen muuttoa kauas kotoaan pikkukaupungista Helsinkiin työn perässä.

MTV:lle dokumenttihankkeeseen lähteminen oli helppo päätös.

– Me haluamme tuoda esiin pelaajia, yhteisöä, seuraa ja faneja sen ytimen eli pelin ympäriltä. Oli selvää, että haluamme olla tässä ensimmäisenä mukana, kertoo MTV:n urheilupäällikkö Markus Autero.

Sarjan kuvaukset päättyvät, kun kiekko putoaa jäähän liigakauden ensimmäisessä kotiottelussa.

– Meille on tärkeää, ettei käsitellä sitä, että mitä joku teki kolmannessa erässä, vaan mitä hän on ihmisenä. Kerromme, mitkä ja ketkä ovat tehneet pelaajalle mahdolliseksi sen, että hänestä on tullut ammattikiekkoilija, kommentoi MTV:n ohjelmakehityspäällikkö Janne Vakio.

Snou Creative on urheilusisältöihin erikoistunut helsinkiläinen tuotantoyhtiö.