TIEDOTE: HIFK-Hockey laajentaa toimintaansa e-urheiluun

Helsingin IFK:n jääkiekon Liigajoukkueen taustayhtiö Oy HIFK-Hockey Ab laajentaa toimintaansa e-urheiluun. IFK on perustanut joukkueen, joka kilpailee Overwatch-pelissä. Joukkue toimii nimellä Helsinki REDS ja käyttää sosiaalisessa mediassa tägiä #hREDS. Joukkueen kotisivu löytyy osoitteesta www.helsinkireds.fi.

Overwatch-pelissä joukkueessa on kuusi pelaajaa. Joukkueen organisaatioon kuuluu myöhemmin nimettävä valmentaja ja managerina toimiiChrister Kasurinen. Joukkueen tavoitteena on päästä jo ensi vuoden puolella pelaamaan kansainvälisiä turnauksia.

Joukkueen ensimmäiset yhteistyökumppanit ovat Battery Energy Drink ja Jimm’s PC-Store.

HIFK-Hockeylle e-urheilu tarjoaa paljon mahdollisuuksia.

– IFK haluaa kehittyä ja kasvaa sen mukana. E-urheilun digitaalisuus tarjoaa uusia mahdollisuuksia palvella suuria yleisöjä ja kehittää omaa toimintaamme, kommentoi OY HIFK-Hockey Ab:n toimitusjohtaja Jukka Valtanen.

– Pystymme nyt tarjoamme IFK-yhteisön jäsenille ja muillekin kokonaan uuden pelikentän: uudenlaista sisältöä ja mahdollisuuksia osallistua toimintaan pelimaailmassa. Tavoitamme uutta yleisöä toimimalla uudessa ympäristössä sen vaatimalla tavalla ja sen ehdoilla.

Helsinki REDSin joukkue on koottu syksyn aikana ja kuusikko on harjoitellut tiiviisti yhdessä viime viikot.

– Saimme kapteenimme Roope Kurkelan johdolla koottua kovatasoisen jengin. Jätkät ovat harjoitelleet yhdessä jo muutaman viikon ajan aivan mahtavalla meiningillä. Olen varma, että tämä joukkue yllättää monet jo heti alussa, kommentoi joukkueen manageri Kasurinen.

Joukkueen kokoonpano:

Roope "Ruape" Kurkela